14 Ocak 2015 Çarşamba

Yumurtali çintar kavurmasi tarifi- Çintar kavurmasi

Çıntar
Yumurtalı Çıntar kavurması
Çıntar kavurması


Çıntar Ege ve Akdeniz taraflarında nemli havalarda çam ormanlarında yetişen doğal bir mantar türüdür. Ben bir kaç senedir pazarda görüyordum fakat alıp yemeğe cesaret edemiyordum. Ama karşı komşum yapıp getirince çok beğendim bir seferinde pazardan aldım daha sonrada eşim iş yerinden getirdi.  Geçenlerde çıntar kavurmasıni yapmıştım. Daha sonra eşim yumurtalı yapmamı söyledi. Bende  denedim ve bundan sonra hep yumurtalı yapmaya başladım. Nefis bir lezzet oluyor.Bir kerede kültür mantarıyla deneyeceğim.

Ama şunu söylemeliyimki bilmediğiniz mantarları yemeyin. Çünkü doğada çok zehirli mantarlar var.

Yumurtalı çıntar kavurması için gerekli malzemeler:



  • Yarım kg çıntar
  • 1 adet kuru soğan
  • 2-3 yumurta
  • tuz
  • 2-3 yemek kaşığı sıvı yağ
Yemeklik doğradığımız kuru soğanımızı ve sıvı yağımızı wok tavamıza koyup kavuruyoruz. Tavamız güzelce kızgın olduğu için güzelce yıkanmış ve doğranmış mantarlarımızı ve tuzu ilave ediyoruz. Mantarlarımız biraz su salıyor ve tekrar çekiyor. Bu aşamada yumurtalarımızı kırıp karıştırarak pişiriyoruz. Afiyetle yiyoruz.




Çıntar
Yumurtalı Çıntar kavurması
Çıntar kavurması

11 yorum :

  1. Ellerine sağlık. Mantar et gibi oluyor. Çok da faydalı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Nursevin hanımcım mantar nefis oluyor Ama mantar konuısunda çok dikkatli olmak gerekiyor. Yoksa çok kötü sonuçlar ortaya çıkabiliyor. Teşekkürler

      Sil
  2. Sizide izlemeye aldım bende bekliyorum sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bendende size sevgiler

      Sil
  3. Ayşe hanımcım burada bu mantar çeşidi çok seviliyor neredeyse her türlü yemeği yapilıyor.Ben de yapar ve severim yumurtalısını hiç denemedim en kısa zamanda denemek isterim.sevgiler Çiğdem pembezambak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çiğdem hanımcım mutlaka deneyin umarım beğenirsiniz

      Sil
  4. Çıntarla ben Bolu'da tanıştım ve çok sevdim..Kilolarca alıp deprezeye atmıştım..Börek içine soteye çok yakışıyor..Tost makinesinde kahvaltıya bile yapıyorum hatta..Ahh Ayşe'cim imrendim eline sağlık olsada yesem şimdi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler akasya kokusu burda bazen çok bol oluyor. ama korkarak yiyorum.

      Sil
  5. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. kastamonuda kanlıca derler turşusu harika olur ilk defa görenler yadırgar ama tadına bakınca vazgeçemezler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet valla bende öyle oldum çok sevdim ama sadece zehirlenme korkusu olmasa

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "ANONİM" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.Yazdığınız yorumun sonuna İSMİNİZİ eklemeyi unutmayın...

Google+ Badge

Tariflerden haberdar olmak için Email'inize gelen linki tıklayıp aktif hale getirmeniz gerekmektedir

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner