7 Ocak 2015 Çarşamba

Domates receli tarifi

Domates reçeli tarifi
Çeri domates reçeli
Domates reçeli nasıl yapılır?


Bu tarif arkadaşım Cavide'nin tarifi. Reçeli yapıp fotoğraflayıp bana gönderdi. Bende en yakın zamanda kendim deneyeceğim. Tadını çok merak ediyorum. İstanbul'da olsaydım kesin şimdi kahvaltıda onunla beraber reçelin tadına bakıyor olurduk. Arkadaşımla 15 yıla yakın bir dostluğumuz var. Ondan çok güzel tarifler öğrendim bir kabak böreği vardı ama bana bir türlü denemek kısmet olmadı. Ama nefis bir börekti. Ah bak şimdi yazarken bile o günlere gittim çok güzel günlerdi.

Tarifi aynen onun ağzından aktarıyorum.

Domates Reçeli

Malzemeler:


  • 1 kg çeri domates
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 2 adet karanfil
  • 1 pk vanilya
Domatesleri kabuklarını soymak için 1 dk sıcak suya daldırıp çıkarıyoruz. Domateslerimizin kabuklarını teker teker soyup tenceremize koyuyoruz. Üzerine toz şekerimizi ilave edip bir gece kapağını kapatıp bekletiyoruz. Sabah tenceremizi ocağa koyup reçelimizi pişirmeye başlıyoruz. Domatesler pişmeye yakın vanilya ve karanfili ilave ediyoruz. Kıvamı ağdalaşınca ocağı kapatıyoruz. Attığımız karanfilleri içinden alıyoruz. 

Kavanozlara boşaltıp afiyetle tüketiyoruz.

Afiyet olsun.



Domates reçeli tarifi
Çeri domates reçeli
Domates reçeli nasıl yapılır?

2 yorum :

  1. internet uzerinde 3 tane dometes receli yapma gordum ama ben yesil domatesden hic gormedim.

    domates receli yapma sekilleri 3 tane .. 1. sizin yontem .. 2. sekerli su kaynar sonra domatesler atilir 3. yontemde kirec suyu kullaniyor .. anlamadigim neden kirec suyu .. kirec suyuyla bir gun bekletip sonra yikanip yapilan domates receli .. hangi yontem daha lezzetli ve damak tadi en iyi sonucu verecek??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Taner bey kireç suyuyla denemedim ama bildiğim kadarıyla kireçte bekletime sebebi kıtır kıtır olması için .Daha önce Hataylı bir arkadaşım Bu yöntemle yapılan kabak tatlısı getirmişti kıtır kıtır bir tatlıydı. Ama ben bu yöntemi tercih etmem ama genede sizin tercihinize bırakıyorum.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "ANONİM" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.Yazdığınız yorumun sonuna İSMİNİZİ eklemeyi unutmayın...

Google+ Badge

Tariflerden haberdar olmak için Email'inize gelen linki tıklayıp aktif hale getirmeniz gerekmektedir

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner