5 Mayıs 2014 Pazartesi

Tereyagli Katmer Tarifi- Katmer tarifi

Tereyağlı katmer tarifi
Katmer
Kayseri katmer tarifi


Ne zamandır canım katmer istiyordu. Hatta bir akşam geç saatte kalkıp yapsammı diye bile düşündüm o akşam yapmadım ama ilk fırsatt yaptım. Ben katmeri Kayserili bir arkadaşın kayınvalidesinden öğrenmiştim beraber tahinli katmer yapıp pikniğe götürmüştük. Ondan sonra sık sık yaptım. Fakat bir süredir ara vermiştim geçen dünde sadece tereyağlı yapmak istedim ve bu katmerleri yaptım.

Tarife geçmeden size daha önceki tariflerimi hatırlatmak istiyorum

Bunun gibi
Hamur işi tariflerim için buraya.....
Yada bunun yanında güzel bir salata iyi gider derseniz.....
Salata tariflerim için buraya
Arkasından tatlısız olmaz diyenlerdenseniz.....
Tatlı tariflerim için buraya tıklayınız.

Katmer

Malzemeler:

  • 2 su bardağı su
  • 5-5,5 su bardağı un
  • 2 çay kaşığı tuz

İçine sürmek için

  • 200 gr kadar tereyağ
Bu malzemelerle çok sert olmayan bir hamur yoğuruyoruz. 10 dk kadar dinlenmeye bırakıyoruz. Yaklaşık bu hamurdan 7-8 beze çıkıyor. Bir bezemizi alıp yaklaşık normal yufka büyüklüğünde açıyoruz. Üzerine eritilmiş tereyağ sürüyoruz ortasına + şeklinde çizik atıp resimde görüldüğü gibi rulo sarıyoruz. Rulomuzu gül böreği gibi sarıp dolapta dinlenmeye bırakıyoruz. Diğer bezelerimizede aynı işlemi uyguluyoruz. Sonra ilk yaptığımız hamurdan başlayarak katmerlerimizi tavamıza göre açıp yağsız tavada pişiriyoruz. Sıcak sıcak servis yapıyoruz.



Afiyet olsun....



Tereyağlı katmer tarifi
Katmer
Kayseri katmer tarifi

22 yorum :

  1. eline sağlık,miss mis,ben de tam buğday unla yaptım nefis oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim denemek lazım Sadece tam buğday ununu eleyemediğim için pek sevmiyorum

      Sil
  2. Nefis bir tarif canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel ve çok lezzetli oluyor ellerine sağlık tatlım :)

    YanıtlaSil
  4. halam gibi yamışsınız. Ben katmeri bazlamadna dah açok severim. ellerien sağlık.
    g+

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende çok seviyorum tahinliside harika oluyor

      Sil
  5. Katmerin tereyaglisi hic güzel olmaz mi, nefis olmus, ellerine saglik

    YanıtlaSil
  6. hemde tereyağlı..nefisssss.elinize saglık.g+

    YanıtlaSil
  7. Oyy.. Mis gibi tereyağlı katmer.. Ben çayımı hazırladım yan yana getirelim..:)Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  8. Ne güzel görünüyor. Ellerinize sağlık. Hiç yemedim ben. Denemeli. Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
  9. nefis görünüyor, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık mis gibi katmer sevilmez mi..:) olsada yesek

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık harika görünüyor. ben niyeyse hep zor olduğunu düşünmüşümdür katmerin pratik görünüyor ilk fırsatta deneyeceğim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Resimde ya+i lisini gosterdim emin olun cok kolay deneyince tekrar yorum yaparsaniz sevinirim

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "ANONİM" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.Yazdığınız yorumun sonuna İSMİNİZİ eklemeyi unutmayın...

Google+ Badge

Tariflerden haberdar olmak için Email'inize gelen linki tıklayıp aktif hale getirmeniz gerekmektedir

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner