8 Mayıs 2014 Perşembe

Hunkar Begendi tarifi

Hünkar beğendi tarifi
Etli hünkar beğendi
Patlıcan yemekleri

Hep denemek istediğim fakat bir türlü kısmet olmayan Hünkar Beğendi'yi denedim. Ben çok beğendim. Yapmasıda tahminimden kolaymış. Misafir davetleri için güzel bir seçenek. Benim sevmediğim hiç patlıcan yemeği yok her çeşidini severim  sizde benim gibi patlıcan seviyorsanız bu yemeği beğenirsiniz diye umuyorum. Arşivimde olmasını istediğim bir yemekti nihayet ekliyorum.

Daha önceki patlıcanlı tariflerime göz atmak istermsiniz?
Bostan patlıcandan Karnıyarık

İslim kebabı

Patlıcan kebabı

Patlıcan salatası

Patlıcan musakka

Karnıyarık

Patlıcan balığı

Hünkar Beğendi

Malzemeler 3 kişilik


  • 4 adet patlıcan (Közlenmiş)
  • 300 gr kuşbaşı dana eti
  • 2 y k sıvı yağ
  • 2 y k un
  • 2 bardak süt
  • 1 yk domates salçası
  • tuz karabiber


Etimizi düdüklü tencerede renkleri değişene kadar kavuruyoruz sonra üzerine 2 su bardağı kadar ılık su ve tuz ilave edip 20-25 dk kadar (bu sizin tencerenize bağlı ) pişiriyoruz. Patlıcanlarımızı közleyip soyuyoruz. Küçük küçük doğruyoruz. Varsa ben seramik wok tava kullandım tavaya yağı ve unumuzu koyup unun kokusu çıkana kadar kavuruyoruz. Unumuz kavrulunca sütümüzü ilave ediyoruz pütür kalmıyacak şekilde karıştırıyoruz koyulaşmaya başlayınca patlıcanları  ekleyip  bir-iki çevirip ocağın altını kapatıyoruz.
Düdüklü tencerede pişen etimize 1 y k salça ilave edip biraz salçayla beraber kavuruyoruz suyunu çokta çektirmiyoruz etimiz soslu olması lazım.
Ben tek porsiyonlar halinde hazırladım Düz bir tabağa patlıcan karışımımızı koyuyoruz tam ortasına sosuyla beraber etimizi paylaştırıyoruz. 1-2 yaprak maydonozla renklendirip sıcak sıcak servi yapıyoruz.

Afiyet olsun


Hünkar beğendi tarifi
Etli hünkar beğendi
Patlıcan yemekleri


18 yorum :

  1. Ellerine sağlık ayşe afiyet olsun sizlere ben etini değil de patlıcanını alabilirim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiçmi eti sevmiyorsun aslında yemen gerek ilerde b12 eksikliği yaşarsın bence yemeğe çalış.
      Ben çok et seven biri olarak sevmeyeni anlayamıyorum :)

      Sil
  2. Çok severim nefis ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  3. patlıcanı severim bunu da severim herhalde :) eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BEşamal sosu ve patlıcanı seviyorsanz eminim seversiniz

      Sil
  4. Bende patlıcan yemeklerini çok severim.Hele hünkar begendiyi :) nefiss görünüyor elinize saglık.g+

    YanıtlaSil
  5. Afiyetle sağlıkla yenlsin inşallah. bende çok severim. sık yapmasanda köz patlıcanlı herşey harika zaten..

    YanıtlaSil
  6. Hünkar bile begenmis, bizde cok severiz, ellerine saglik :)

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık söylenecek tek kelime var nrfis olmuş..

    YanıtlaSil
  8. Mrb özverili ve başarılı çalışmalarınıza bayıldım. Benimde nacizane bir web sitem var ziyaretlerinizi bekliyorum. www.ig-org com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim en yakin zamanda ziyaretinize gelecegim

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "ANONİM" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.Yazdığınız yorumun sonuna İSMİNİZİ eklemeyi unutmayın...

Google+ Badge

Tariflerden haberdar olmak için Email'inize gelen linki tıklayıp aktif hale getirmeniz gerekmektedir

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner