2 Mayıs 2014 Cuma

Cikolatalı sufle tarifi-cikolatalı sufle

sufle tarifi 
kolay sufle tarifi
çikolatalı sufle tarifi 

İlk sufleyi Bim'den aldığım zaman denemiştik. Oğlum bayılmıştı. Kendiside alıp alıp geliyordu. Nedense evde yapmak hep zor geliyordu taaki arkadaşım Mine'de görünceye kadar. Tamam dedim artık sufle evde yapılacak. Ben 10 cm'lik  sufle kapları kullandım. Bu yüzden arkadaşımın tarifini biraz arttırdım. Orjinal tarifi burada bulabilirsiniz.
Daha önce bir kaç tarifimi hatırlatmak istiyorum.

Krem Karamel tarifimi
Fırın Sütlaç tarifimi
Muhallebili kadayıf tatlısı tarifimi görmüşmüydünüz.

Sufle
Malzemeler:

  • 80 gr bitter çikolata
  • 3 yemek kaşığı toz şeker
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 yumurta
  • 50 gr tereyağ


Yapılışı:
Şekerle yumurta iyice çırpılır. Çikolatayı benmari usulüyle eritiyoruz Tereyağınıda eritip hazırlıyoruz.  Daha sonra sırasıyla tereyağ,  un ve erimiş çikolatayı ilave edip karıştırıyoruz. Folyo kalıp kullanırsanız kalıptan daha kolay çıkıyormuş ama ben seramik kaplardan kullandım. Kalıbı tereyağ ile yağlıyoruz biraz un serpip fazlasının dökülmesini sağlıyoruz. Bu malzemeden  2 adet sufle çıkıyor. 170 derece ısıtılmış fırında 15 dakika kadar pişiryoruz. Sıcak sıcak servis yapıyoruz.

Afiyet olsun


sufle tarifi 
kolay sufle tarifi
çikolatalı sufle tarifi 

18 yorum :

  1. ayşeciğim ellerien sağlık. bend esıra artık neler neler var yapılacak. afiyetle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nursevincim mutlaka dene çok pratik bir tatlı

      Sil
  2. ellerine saglik,herseyi denemek istiyorum ama sira gelmiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede benimde sırada o kadar çok tarif varki

      Sil
  3. Çok seviyorum ben sufleyi. Şu kaplardan da almadım daha. Almalıyım... :)) Ellerinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık canım ben bayılıyorum sufleye ama pek tutturamıyorum genelde :) güzel görünüyor sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birde bu tarifi dene canım belki daha güzel olur

      Sil
  5. bende çoook severim.elinize saglık..g+

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık ayşeciğim eşimde istiyor da sıra gelmedi inşallah yaparda paylaşırım sevgiler :))

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık Ayşecim nefis görünüyor..kendimi mutfağa atasım geldi..:)

    YanıtlaSil
  8. El8nize sagl8k, nefis bir tatli..

    YanıtlaSil
  9. ben de mikrodalgada yapmıştım
    eline sağlık g +

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa çok merak ettim hangi ayarda kaç dakikada yapılıyor merak ettim

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "ANONİM" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.Yazdığınız yorumun sonuna İSMİNİZİ eklemeyi unutmayın...

Google+ Badge

Tariflerden haberdar olmak için Email'inize gelen linki tıklayıp aktif hale getirmeniz gerekmektedir

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner