7 Mayıs 2014 Çarşamba

Baklava yufkasiyla pacanga boregi-pacanga boregi

paçanga böreği oktay usta
fırında paçanga böreği
paçanga böreği yapılışı

 Genelde paçanga böreğini yufkayla ve yağda kızartarak yapardım ama artık  fırında yapmayı tercih ediyorum. Yıllar önce bu böreği Sarıyerde orduevinde yemiştim ordada fırında yapıyorlardı. Ben bir pastırma düşkünüyüm. En sevdiğim  tavada biraz yağla bir-iki çevirip şöyle ekmek batırıp yemektir çemenlerinede bayılırım. Pastırma deyince ilk akla Kayseri gelir ama ben Eskişehir'in pastırmasını beğenirim yıllar önce Kayseri'li bir arkadaş getirmişti ordan biliyorum.
Daha önce normal yufkadan 
Paçanga Böreği yapmıştım tarifi burada
Pastırmalı Tava Böreği tarifim burada
Pastırmalı Milföy pizza tarifim burada

Paçanga Böreği

Malzemeler:

  • 5 adet baklavalık yufka
  • 5 dilim kaşar
  • 5 dilim pastırma
  • 2-3 domates
  • 2-3 yeşil biber
  • Aralarına sürmek için 50 gr tereyağ

Birinci yufkayı tezgahımıza seriyoruz üzerine yağa batırdığımız yumurta fırçayla yufkanın üzerine yağı serpiyoruz.diğer yufkalarıda üst üste koyarak yağlıyoruz Yalnız çok fazla yağ kullanmıyoruz. Resimde görüldüğü gibi 4 kesip önce kaşar üzerine sırasıyla  biber domates ve pastırmaları koyarak zarf gibi katlıyoruz ters çevirip yağlanmış tepsimize diziyoruz 200 derece fırında börekleri kızarıncaya kadar pişiriyoruz. Sıcak sıcak servis yapıyoruz. 

Afiyet olsun

paçanga böreği oktay usta
fırında paçanga böreği
paçanga böreği yapılışı

16 yorum :

  1. bu böreği domates yüüznden yapamıyoruz. bizde pişmiş domates yenmiyor hamurişlerinde yenmiyor.. aslında meşhur muhacir böreğimizde domateslidir. :)fakat pastırmalı paçanga böreği yapmıştım.. domates ilavesiz:) ellerine sağlık baklavalık yufka ile çıtır çıtır olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim oğlumda pişmiş domatesi pek sevmez ama ben bir şekilde yediriyorum çünki çok faydalıymış

      Sil
  2. Baklavalık yufka ile çıtır çıtır olmuştur..elinize saglık.g+

    YanıtlaSil
  3. DIŞI ÇITIR, İÇİ NEFİS VE YUMUŞACIK HARİKA ELLERİN SAĞLIK

    YanıtlaSil
  4. Nefis baklava yufkası tariflerine bayılıyorum , favorim tahinli kuru baklava , bu da nefis görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Bernacım bende bende kuru baklavayı çok sevdim ama daha yapmadım

      Sil
  5. Ellerine sağlık bende yapmayı istiyorum ama pastırma sevmiyorlar onun için beklemede altarnetif bulursam yapacağım araştırmadayım sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizinkiler ağızlarının tadını bilmiyorlar pastırma sevilmezmi ah ah :)

      Sil
  6. baklava yufkasıyla değişik olmuştur denemek gerek :))
    afiyetle g +

    YanıtlaSil
  7. Degisik bir borek tarifi, elinize saglik

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık mis gibi çıtır, çıtır olmuş belli afiyetler olsun..

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "ANONİM" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.Yazdığınız yorumun sonuna İSMİNİZİ eklemeyi unutmayın...

Google+ Badge

Tariflerden haberdar olmak için Email'inize gelen linki tıklayıp aktif hale getirmeniz gerekmektedir

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner