10 Nisan 2014 Perşembe

Zencefilli biskuvi tarifi - (Anna's Ginger Thins - İkea)

Zencefilli kurabiye
İkea zencefilli tarçınlı bisküvi
Zencefilli ikea biküvisi
Geçen gün kardeşim geldi Eskişehir'den. Bu yüzden blogla fazla ilgilenemiyorum. Geziyoruz sahilde yürüyüş yapıyoruz. Marmaris'te hava süper. Kardeşim gelirken İkea'dan bize bu kurabiyelerden getirmiş oğlum bayıldı. Anne internetten bir kutu sipariş verelim dedi. Bende bakayım araştırayımda ben evde yapayım dedim ve nette Sefertası tarifleri isimli blogta gördüm ve hemen denedim. Tarifi aynen uyguladım sadece karanfil tozu evde yoktu onu eklemedim. Şu anda tarifi yazarken bir yandanda yiyorum kıtır kıtır bisküvimi desem kurabiyemi desem harika oldular. Sadece bir dahaki sefere daha ince yapacağım. Hemen tarife geçiyorum.




Malzemeler:
  • 120 gr erimiş tereyağı 
  • 4 yemek kaşığı  toz şeker 
  • 1,5 kahve fincanı pekmez  
  • 1 yumurta sarısı 
  • 3 bardak  un yazıyordu ama benim unum fazla geldi 
  • 1/2 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1/2 tatlı kaşığı karbonat
  • 1/2 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 tatlı kaşığı zencefil

Yapılışı:
Erimiş tereyağı ve şekeri mikserle iyice çırpalım
Pekmez ve yumurta sarısını ekleyip çırpmaya devam edelim
Unu, kabartma tozunu, karbonatı, tarçını, zencefili, karanfil tozunu da ekleyip güzelce yoğuralım.( kıvamı oyun hamuru gibi olması gerekiyormuş)
Unlanmış tezgahta yarım santim kalınlığında açtım su bardağıyla kestim ama sizin kalıbınız varsa kalıp kullanın. 
Önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında (en fazla 10 dakika )çok hafif kızartıp çıkaralım

Tarifi aldığım blogta aşağıdaki notlar vardı bende aynen aktarıyorum.


Notlar:   Fırından çıkardığınızda yumuşak olacak, durdukça sertleşecek.
             Unu her zaman kontrollü ekleyin, birden bire hepsini boşaltmayın.
             Tepside iyice soğuduktan sonra kurabiye kutularınıza ya da kavanoza doldurup, uzun süre tazeliğini kaybetmeden kullanabilirsiniz..
              Hamuru açarken mutlaka altını unlayın yoksa ince açtığımız için tepsiye alırken parçalanabilir.
           

Afiyet olsun 

Zencefilli kurabiye
İkea zencefilli tarçınlı bisküvi
Zencefilli ikea biküvisi

10 yorum :

  1. evet ikeada satılıyor ama evde yapmak en akıllıca olanı :)
    g +

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık Ayşeciğim resimleri çok güzel çekmişsin gelde beni ye diyorlar sizlere afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık .. herşeyin en sağlıklısı..

    YanıtlaSil
  4. ne güzel kardeşinin olması ve yanına gelmesi gözün aydın, bu bisküviler çok güzel görünüyor ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Haşhaş ne de güzel bir gıda. Her türlü hamur işine yakışıyor. Hele ki kurabiye, bisküvi vs. Ellerinize sağlık. sevgilerimi bıraktım. :)

    YanıtlaSil
  6. Evet biliyorum o kurabiyeleri, eminim ev yapimi daha guzel olmustur. Elinize saglik:) g+

    YanıtlaSil
  7. .elinize saglık.pek güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  8. ne pekmezi kullanırsak daha lezzetli olur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gamze hanım ben üzüm pekmezi kullanıyrum. Farklı bir pekmezle nasıl olur bilmiyorum

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "ANONİM" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.Yazdığınız yorumun sonuna İSMİNİZİ eklemeyi unutmayın...

Google+ Badge

Tariflerden haberdar olmak için Email'inize gelen linki tıklayıp aktif hale getirmeniz gerekmektedir

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner