11 Mart 2014 Salı

Mor lahana salatasi tarifi - Kirmizi lahana salatası

Mor lahana salata tarifi
Pembe lahana salata

Eminim sizde benim gibi bu salatayı kebapçılarda gördüğünüz gibi pembe yapmak için çaba harcamışsınızdır. Ben kebapların yada lahmacunların yanında getirilen bu salataya bayılırdım ama bir türlü bu rengi tutturamazdım. Bir sürü şey denemiştim mesela sirke, limon tuzu, limon suyu ama bir türlü olmuyordu. Ama bununda her yemeğin olduğu gibi bir püf noktası varmış.

Eşimin iş yerindeki aşçının bu salatayı yaptığını görünce hemen tarif istedim. Dün geceden beri fikrini yazan arkadaşlara teşekkür ederim.
Tarife geçmeden önce
Daha önceki tariflerimi hatırlatmak istiyorum.

Tavuk suyu çorbamı 
Patlıcan musakka tarifimi
Portakal muhallebili sütlü tatlı tarifimi görmüşmüydünüz.

Mor lahanaları ince ince kıyıp bir kapaklı borcama koyuyoruz üzerine miktarına göre biraz limon tuzu, biraz sirke, biraz tuz ve en önemlisi yıllarca bu malzemelerle yaptığım ama istediğim rengi tutturamadığım salataya toz şeker ekliyoruz. Elimizle biraz karıştırıyoruz. kapağı kapatıp buzdolabında bekletiyoruz. Çok güzel bir rengi olan kebapçılarda yediğimiz salatamız hazır oluyor. Ben kırmızı lahanayı alıp hepsini kıyıyorum karıştırıp dolapta bekletiyorum istediğim zaman çıkarıp yiyoruz.

Not: Lahana miktarına göre ölçüler değişeceği için ölçü vermiyorum.Bu sizin göz kararınıza kalmış

Afiyet olsun


Mor lahana salatası tarifi
Kırmızı lahana salatası
Pembe lahana salata tarifi

24 yorum :

  1. canım bende hep aynı duyguları yaşarım. Fakat en iyisi turşu gibi sirkede bekletip yapmak . Bir gün önceden hazırlanınca yani lokantalarda öle yapıyorlar. diye biliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nursevincim birde benim tarifimi dene ben eşimin işyerindeki aşçıdan aldım tarifi

      Sil
  2. Tuzla ovup tursu gibi sirke su karisiminda bekletince rengi tutuyo sanki

    YanıtlaSil
  3. Once tuzla ovup sonra sirkeli su icinde tursu gibi bekletince rengi tutuyor sanki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serap hanım yorumunuz için teşekkürler

      Sil
  4. mor lahanayla beyaz lahanayi kavanoza koyup tuz ve limon suyu koyun yada beyaz sirke mor lahananin rengi beyaza geciyor ve pembe rengi oradan aliyor ayni balikcilardaki gibi...sadiye...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadiye hanım hiç o açıdan düşünmemiştim teşekkürler

      Sil
  5. Mor lahanayı tuz ve limon tuzuyla ovun.Kaynamış ılımış su ve sirke ekleyin bir gün sonra hazır..Emel Kurtuluş Anıl.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emel hanım fikriniz için teşekkür ederim

      Sil
  6. fazla tercih etmesem de rengin rayıhasına kapılmamak elde değil..
    ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deniz Hanımcım çok teşekkürler evet rengi ye beni diyor

      Sil
  7. Canım ben tuz ve limonla ovup bir miktarda sirke korum ve rengi çok hoş olur... Çokda severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslıcım bende çok severim Bende aşçıdan aldığım tarifle biraz da şeker ekliyorum

      Sil
  8. ayşe abla ellerine sağlık şeker katıldığını hiç dumamıştım bende deneyeceğim fakat şeker katınca şekerli tat gelmiyormu

    YanıtlaSil
  9. merhaba
    bir şey sormak istiyorum mesala bir lahanaya ne kadar şeker koyuyorsunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba orta boy bir lahana için 1 yemek kaşığı kadar toz şeker yeterli oluyor. Deneyince tekrar yorumunuzu bekliyorum

      Sil
  10. limon tuzu yerine limon suyu kullanabilirmiyiz nesrin

    YanıtlaSil
  11. Olabilir herhalde ben aşçıdan tarifi böyle almıştım. Denemek lazım Yorumunuz için teşekkürler

    YanıtlaSil
  12. Ayşe hanım merhaba, sizin tarifiniz gibi mutlaka yapacağım biz de çok severiz.Çiğdem pembezambak

    YanıtlaSil
  13. Bem mor lahanaya ekşi elma rendesi katıyorum.çok güzel oluyprisimsiz

    YanıtlaSil
  14. wesleysneijder31@gmail.com19 Ocak 2016 23:23

    ben direk limon sıkıp yiyorum uğraşamam böyle şeylerle vaktim yok.

    YanıtlaSil
  15. eminim harika olmustur....

    YanıtlaSil
  16. sekr tqdini.degistirebilir ama en.mantiklisi.tuzla ovup limon tuzu ve az sirke.ekleip karistirmak

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "ANONİM" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.Yazdığınız yorumun sonuna İSMİNİZİ eklemeyi unutmayın...

Google+ Badge

Tariflerden haberdar olmak için Email'inize gelen linki tıklayıp aktif hale getirmeniz gerekmektedir

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner