27 Mart 2014 Perşembe

Çorek otlu kurabiye tarifi

Çörek otlu kurabiye tarifi
Çörek otlu tuzlu kurabiye
Tuzlu kurabiye


Bu tarifi Zerrin'de gördüğüm an denemeye karar verdim. Bu gün yarın derken bugüne kısmetmiş. Güzel bir atıştırmalık evde böyle tuzlu veya tatlı kurabiyeler oldumu iyi oluyor. Ama sadece kilo almak için olumlu olmuyor. Çok sık yapmamak gerek. Tabi bu bizim ev için geçerli.

Ben normalde çörek otunu pek sevmeyen biri olarak tarifteki 4 kaşık çörekotu çok geldi. Ben bir dahaki sefere 3 kaşık çörek otu kullanacağım.

Daha önceki

Peynirli Rulo Kurabiye Tarifimi

Otlu Kurabiye tarifimi

Cevizli Üzümlü Kurabiye tarifimi  görmüşmüydünüz?

Malzemeler:

  • 1 adet yumurta akı
  • 125 gr tereyağ
  • 1/2 çay bardağı sıvı yağ
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 2 yemek kaşığı sirke
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • 2,5 su bardağı un ( bana yetti)
  • 3 yemek kaşığı çörek otu  

Üstü için

  • 1 adet yumurta sarısı
Hazırlanışı:

Yumurta sarısı dışındaki tüm malzemeyi yoğurun. Yumuşak ele yapışmayan bir hamur elde ediyorsunuz.
Hamurdan fındık büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlıyoruz.Yağlı kağıt serili tepsiye diziyoruz üzerine yumurta sarısı sürüyoruz.
Önceden ısıtılmış 180 derece fırında pembeleşinceye kadar pişiriyoruz.

Afiyet olsun



Çörek otlu kurabiye tarifi
Çörek otlu tuzlu kurabiye
Tuzlu kurabiye

16 yorum :

  1. çok hoş ellerine sağlık canım oldum olası çok seviyorum bu kurabiyeyi sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ilk defa denedim ama gerçekten çok güzel oldu

      Sil
  2. Ellerine sağlık .. Ben çok severim çörek otunu..:) Tam benlik olmuş.. sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hiç sevmezdim ama kurabiyede sevdim teşekkür ederim sevgiler

      Sil
  3. Ellerinize sağlık en sevdiğim kurabiyedir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bundan sonra benimde öyle oldu

      Sil
  4. Ellerine sağlık ayşeciğim nefis görünüyorlar :)

    YanıtlaSil
  5. MIMM mım ben de çok seviyorum bu tuzlu kurabiyeyi.. Ellerien sağlık.
    g+1

    YanıtlaSil
  6. ben boşuna mı çörekotu koydum adımı :)))
    miss olmuşlar mis
    g +

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın valla gerçekten ..teşekkürler

      Sil
  7. Cörekotu ölümden baska her derde devaymis, sifa olsun yiyenlere, ellerinizeeee sagliiiiik

    YanıtlaSil
  8. Ne de yakışır çörek otu. Böyle bütünüyle karıştırıp hiç yapmamıştım. Ellerinize sağlık. :) G+

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "ANONİM" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.Yazdığınız yorumun sonuna İSMİNİZİ eklemeyi unutmayın...

Google+ Badge

Tariflerden haberdar olmak için Email'inize gelen linki tıklayıp aktif hale getirmeniz gerekmektedir

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner