12 Aralık 2012 Çarşamba

MAYALI GÜL BÖREĞİ


DÜN AKŞAM BU BÖREĞİ YAPTIM. YILLAR ÖNCE ANNEMDEN ÖĞRENMİŞTİM AMA  NE ZAMANDIR YAPMIYORDUM.  HEM KOLAY HEMDE ÇOK LEZZETLİ BİR TARİF

MAYALI GÜL BÖREĞİ

1/2 KG SÜT
1 ÇORBA  KAŞIĞI KURU MAYA
TUZ
2 ADET KESME ŞEKER
ALABİLDİĞİ KADAR UN

YAPILIŞI
BU MALZEMELERLE YUMUŞAK BİR HAMUR YOĞURUYORUZ. HAMUR İKİ KAT OLUNCAYA KADAR MAYALANMASI BEKLENİR. HAMUR 3 E BÖLÜNÜR. YAKLAŞIK FIRIN TEPSİSİ BÜYÜKLÜĞÜNDE KARE AÇILIR. YUFKA SIVI YAĞLA YAĞLANIR. YUFKANIN HERYERİNE HAŞLANMIŞ PATATES RENDELENİR. SIKI BİR ŞEKİLDE RULO SARILIR. 3 PARMAK UZUNLUĞUNDA KESİP  2 UCU BÜZÜLÜP HAFİFÇE BASTIRIP YASSILTILIR. TEPSİYE DİZİLİR 200 DERECE FIRINDA PİŞİRİLİR.

AFİYET OLSUN


2 yorum :

  1. Merhabalar her sene yaptığım ''Ben Buldum'' etkinliğini bu sene de 17 Nisan 17 Mayıs tarihleri arasında yapmaya karar verdim. Mutfakta kendi başımıza kaldığımızda bir sürü tarif buluyoruz. Sizin de kendinize ait tarifleriniz varsa ve bizimle paylaşırsanız çok sevinirim.

    http://hayattanazicik.blogspot.com/2013/04/geleneksel-3-ben-buldum-etkinligi.html

    Sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "ANONİM" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.Yazdığınız yorumun sonuna İSMİNİZİ eklemeyi unutmayın...

Google+ Badge

Tariflerden haberdar olmak için Email'inize gelen linki tıklayıp aktif hale getirmeniz gerekmektedir

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner