9 Mayıs 2012 Çarşamba

AÇMA



BU AÇMAYI TEYZEMDE YEMİŞTİM VE BAYILMIŞTIM. HARİKA BİR TARİF. YAPILIŞIDA ÇOK KOLAY.

MALZEMELER

3,5 SU BARDAĞI SÜT
1 YK TOZ MAYA
TUZ
ALABİLDİĞİ KADAR UN

ARASINA SÜRMEK İÇİN

250 GR TEREYAĞ

MAYAYI SÜTÜN 1 BARDAĞIYLA VE 2ADET KÜPŞEKERLE KABARTILIR. MAYA KABARINCA YUMUŞAK BİR HAMUR YOĞRULUR. BİR SÜRE MAYALANMAYA BIRAKILIR.

KABARAN HAMURDAN YAKLAŞIK MANDALİNA BÜYÜKLÜĞÜNDE PARÇALAR KOPARIP PASTA TABAĞI BÜYÜKLÜĞÜNDE AÇIYORUZ. ÜZERİNE ERİTİLMİŞ TEREYAĞ SÜRÜYORUZ. GÖZLEME ŞEKLİNDE KATLIYORUZ BEKLEMEYE BIRAKIYORUZ. DİĞER HAMURLARADA AYNI İŞLEMİ UYGULUYORUZ.  YAĞLARI DONAN HAMURLAR UZUNLAMASINA TEKRAR AÇIP TEREYAĞ SÜRÜYORUZ. RULO ŞEKLİNDE KIVIRIP AÇMA ŞEKLİ VERİYORUZ..

AFİYET OLSUN


10 yorum :

  1. Sevgili Ayşe,
    Ellerine sağlık, açma nefis görünüyor.
    Bildiğimiz açma tariflerinden farklı görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. ADAŞIM TANIŞTIĞIMA MEMNUN OLDUM ELLERİNE SAĞLIK ÇOK LEZZETLİ
    BANA DA BEKLERİM
    :)

    YanıtlaSil
  3. http://yemegedairhersey.blogspot.com/2012/05/milfoy-etkinligi.html milföy etkinliğine sizi de beklerim...

    YanıtlaSil
  4. Ayse Hanim merhaba benim adım berfin tarifleriniz çok güzel ellerinize saglık yalnız bir ikişey sorudan ben bunların üzerine yumurta surulmuyormu? Vede tepsi mayası yapmak gerekirmi 180 dc iyimi fırın için tesekkurlere

    YanıtlaSil
  5. Ya tekrar ben berfn kızacaksınız ama bu açmanın icine tereyağı yerine margirin koysam tadı bozarmi?

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Berfin hanım açmaların üzerine yumurta sürmüyorum Ben şekil verdikten sonra hemen pişirdim bekletilirse katları kaybolabilir ve 200 derecede pişiriyorum ama fırına göre değişiklik gösterebilir Margarinde koyabilirsiniz ben bazı nedenlerden dolayı margarin kullanmıyorum onun için tereyağ kullandım Başka sorunuz olursa tekrar cevap veririm

    Bu arada sorularınıza kızmam burada paylaşmak için varım

    YanıtlaSil
  7. ya ev baklavası yaparmısınz

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık, açma nefis görünüyor.
    Bildiğimiz açma tariflerinden farklı görünüyor.

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "ANONİM" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.Yazdığınız yorumun sonuna İSMİNİZİ eklemeyi unutmayın...

Google+ Badge

Tariflerden haberdar olmak için Email'inize gelen linki tıklayıp aktif hale getirmeniz gerekmektedir

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner