7 Mart 2012 Çarşamba

Haşhaşlı Revani Tarifi




Ne zamandır denemek istiyordum bu tatlıyı. Nihayet denedim. Çok güzel bir tatlı. tarifi.. Sanırım bloglardada bu ara en popüler tarif Haşhaşlı Revani Daha önce beyaz haşhaştan kek yapmıştım. Aslında değişik haşhaşlı tariflerim var. Onlarada bakmak isterseniz


Haşhaşlı tahinli kekim için burayı Tıklayınız
Haşhaşlı mercimekli böreğim için burayı Tıklayınız

Yada
Brokoli çorbam için burayı Tıklayınız
Bostan patlıcandan Karnıyarık tarifim içinde burayı Tıklayınız.

Gelelim tarifimize
Malzemeler

3 yumurta
1 su bardağı irmik
1 su bardağı şeker
1 su bardağı haşhaş
1 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
Hepsi karıştırılıp yağlanmış tepsiye dökülür

150 derece fırında pişirilir..
Şerbeti
3 su bardağı su
2,5 su bardağı şeker kaynatılıp Birkaç damla limon sıkılır

Tatlı soğuk olacak Şerbet çok kaynak olmayacak şekilde şerbeti dökülür.
Üzerine bir paket krem şanti ve 1su bardağı sütle köpürtülüp üzerine yayılır.
afiyet olsun

14 yorum :

  1. ellerine sağlıkk adaşım:)
    çok güzell görünüyor..
    muhabbetle:)

    YanıtlaSil
  2. Bir kere misafirlikte yemiştim, gerçekten de leziz bir tatlı..Ellerine sağlık canım:).
    Sevgiler..
    aslı

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık bayılırım bu tatlıya paylaşımların bol olsun sevgiler;)))

    YanıtlaSil
  4. acaba ne tür bi haşhaş kullanıyo birde kaç kişilk bu ölçü cevaplarsanız sevinirim şimdiden tesekkürler gercekten cok leziz görünüyo.:)
    gonca

    YanıtlaSil
  5. Marketlerde baharat kısmında paketlerde aldım mavi-gri renkte bir haşhaş. Kare borcamda yaptım kişi olarak bilemiyorum

    YanıtlaSil
  6. cok tesekkür ederim ellerinize saglık bu arada nefis görünüyo en kısa zaman da bnde deneyecegim:)

    YanıtlaSil
  7. siyah hashas kulaniliyor yumurtayi 2 ye düsürüp diger malzemeleride cay bardagina düsürdügünüz zaman 28cm yuvarlak borcam tam oluyor yani 12 kisilik ücge dilimler lde edebilirsiniz

    YanıtlaSil
  8. Ayşe hanım ellerinize sağlık. Çok güzel duruyor. Deneme listemde uzun zamandır var bu tatlıda. Darısı başıma inşallah.

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel bi görünümü var elinize sağlık

    YanıtlaSil
  10. bugün deniyecegim inşallah.çok güzel görünüyor.(sevgi)

    YanıtlaSil
  11. pardon da yağ ve süt nerde ayşe hanım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba tekrar deneyip size cevap vereceğim

      Sil
  12. Tarife bakip yaptim kupkuru bi hamur oldu baska yerden bakinca sut ve yag da katildigini gordum Allah tan firina atmadan once gordum .. insanlar guvenip tariflerinizi yapiyo ama biraz daha dikkat etseniz :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili isimsiz ziyaretcim sizin yorumlariniza verdiğim değerden dolayı bugün sizin için tekrar vaptim. Koyu kivamli bir hamur oluyor. Bu normal benimde ayni oluyor. Şerbeti çok kolay çekiyor. Simdi hemen bir dilim yedim hiçte söylediğiniz gibi kuru olmadi. Benim tarifini yapip yapmamak sizin tercihinin saygi duyarim. Ama benim soylemek istediğim tarif eksik veya yalniz değil. İnş cevabim sizi memnun eder.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "ANONİM" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.Yazdığınız yorumun sonuna İSMİNİZİ eklemeyi unutmayın...

Google+ Badge

Tariflerden haberdar olmak için Email'inize gelen linki tıklayıp aktif hale getirmeniz gerekmektedir

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner