1 Ocak 2010 Cuma

İÇLİ KÖFTE


BU TARİFİ ESRA'DA GÖRDÜĞÜMDEN BERİ DENEMEK İSTİYORDUM. AMA BİR TÜRLÜ OLMADI TAKİ DÜN AKŞAMA KADAR YILBAŞINDA NE ZAMANDIR İSTEDİĞİM BU İÇLİ KÖFTELERİ YAPTIK (YAPTIK) DİYORUM ÇÜNKÜ HATİCE'YLE BERABER YANİ KARDEŞİM DIŞ MALZEMESİNİ O YOĞURDU BENDE İÇİNİ HAZIRLADIM BERABER ŞEKİL VERDİK BEN AŞAĞIDAKİ TARİFİ YARIM ÖLÇÜ YAPTIM. SEVGİLİ ESRA'YA BURDAN DUALARIMI YOLLUYORUM NUR İÇİNDE YATSIN
  • MALZEMELER:
  • · 1 Kg Kıyma
  • · 1 Kg Soğan
  • · 1 Kg ince Köftelik Bulgur
  • · Yarım Demet Maydanoz
  • · Kimyon,Tuz, Karabiber, Pulbiber,
  • · 2 Kaşık Biber ve 1 Kaşık Domates Salçası
  • · 1 Yumurta
  • · 2-3 Kaşık Un
  • · 2 Kaşık Yağ
  • YAPIŞI:
  • Soğanları ince kıyıyoruz biraz kavurduktan sonra kıymayı koyuyoruz içine Piştikten sonra 1 er kaşık salça, baharatlar ve maydanozu koyup kavuruyoruz.Donması için iç harcımızı dolapta bekletiyoruzDiğer yanda bulgurumuzu su ile ıslatıyoruz dinlenmeye bırakıyoruz… Kabaran bulguru un ile havalandıra havalandıra karıştırıyoruz.İçine yumurtayı, bir miktar kimyonu, 1 Kaşık biber salçasını, Toz biberi koyarak bulgurumuzu birbirini tutana kadar yoğuruyoruz. Yumurta büyüklüğünde parçalar alıyoruz incelterek içini oyar gibi hazırlıyoruz kıymalı harcımızdan koyarak kapatıyoruz. Hepsini bitirdikten sonra haşlanmış olarak ya da arzuya göre kızartarak afiyetle yiyoruz… AFİYET OLSUUUUUUUUUUN

17 yorum :

  1. Merhaba canım..Bayılırım içli köfteye..Bir tane aldım:) Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. allah rahmet eylesin esra hanımı çok tanımıyorum ne olduğunu bilmiyorum ama sanırım blog arkadaşlarından biriydi... güzel yemek gece yarısı olmasına rağmen olsada yesem denir.... ellerinize sağlık....

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Ayşe,
    İçli köfteler nefis görünüyor, kardeşinin ve senin ellerinize sağlık.
    Canım Esra'm, öyle güzel ön yazılar yazardı ki hiç bir yazısını kaçırmadan zevkle okurdum.
    Şimdide verdiğin linkten gidip, yazısını eski günleri yad ederek tekrar okudum.
    Nur içinde yat canım arkadaşım.

    YanıtlaSil
  4. Hemşerim, içli köfteler harika görünüyor..Ne kadar büyük bir emek ürünü olduğu her halinden belli. Ellerinize sağlık...
    Sevdiklerinle beraber geçecek, mutlu, huzurlu, sağlıklı bir yıl dilerim.
    Sevgiler:).
    aslı

    YanıtlaSil
  5. Canım ellerine sağlık...

    Sevgili esrayı ben tanıma fırsatı bulamadım ama bir çok blogda okudum sevilen bir arkadaşmiş nur içinde yatsın...

    Ellerine sağlık canımm çok lezzetli gözüküyor...

    YanıtlaSil
  6. Bugun uc oldubloglarda icli kofte gordugum.Bendemi yapsam ne.
    Ellerine saglik,sevgiler canim.
    Sefa

    YanıtlaSil
  7. Aaaa herkes içli köfte mi yaptı yahuuu:))) Bayılırım ama hiç denemedim, acaba denesem mi?:)))Ellerinize sağlık.

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar, ben de içli köfteye bayılırım. En çok istek alan atıştırmalıktır bizim evde. Sizinkiler de harika görünüyor. Ellerinize sağlık Ayşe Hanımcım:))

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Ayşe'cim Esra'yı hatırlattın bize nurlar içinde yatsın. Ne kadar tatlı yazardı. Köftelerin nefis olmuş canım. Yağda mı kızarttın? Ben de çok seviyorum içli köfteyi.

    YanıtlaSil
  10. ayyy ne nefis görünüyor bunlar ellerine saglik Ayse abla???? Ablami desem ablan yasindayim demistin ama... MASALLAH facebooktaki resimlerinde cok genc görünüyorsun tü tü tüü...
    öptüm seni Ayse ablacim :)

    YanıtlaSil
  11. içli köfte harika gözüküyor ellerine sağlık.esra yıda rahmetle anıyorum.

    YanıtlaSil
  12. Canım ;
    Blogumda Dost luk bildirimin var ugrayıp alırsan sevınırım

    YanıtlaSil
  13. Canım merhaba..Bana uğrarmısın senin için blogumda birşey var:)Sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. Merhabalar.Sizin için blogumda bir ödül var.Kabul edermisiniz

    YanıtlaSil
  15. ETKINLIGIMIZE BUYURUN;
    GÖNDEREN;www.lezzettreni.blogspot.com
    52.PORSELEN DEMLIK CAY SAATI ETKINLIGININ EV SAHIBIYIM.
    SEVGILI ARKADASLARIM;
    http://porselendemlik.blogcu.com

    http://gelibolu17.blogspot.com


    tarafından hazırlanmış olan
    52.PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ'NE

    18 OCAK 2010-1 ŞUBAT 2010

    TARİHLERİ ARASINDA

    http://lezzettreni.blogspot.com

    YANI BEN YAPACAGIM.
    SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
    TARIFLERINIZI HAZIRLAYARAK,VE TARIFINIZE"PORSELEN DEMLIK CAY SAATI 52.HAFTA" bASLIGINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RICA EDIYORUM.SENI VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESI ETKINLIGIMIZE DAVET EDIYORUM.
    İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ...SIMDIDEN KATILIMCI ARKADASLARIMA COK TESEKKÜR EDIYORUM.ETKINLIGIMIZE YEMEK GÖNDERILMEMESINI RICA EDIYORUM.lÜTFEN CAYIN YANINA VERILECEK TARIFLER OLMASINA DIKKAT EDELIM.
    ETKİNLİKTE EV SAHİBESİ OLMAK İSTEYEN ARKADAŞLAR LÜTFEN

    http://gelibolu17.blogspot.com

    ARKADASIMIZA YORUM BIRAKSINLAR...


    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  16. merhaba içli köfte hakkında öğrenmek istediğim bir şey var.acaba ben bu köfteleri çokça yapsam,sonra buzluğa koysam ihtiyaç zamanı çıkartıp kızartsam,olur mu?hiç deneyen var mı?eğer olursa buzluktan çıkarttıktan sonra iyice çözdürmem mi lazım yoksa direkt firitözde kızartsam olur mu?misafir geldiğinde hazır bulunur.deneyen var mı?

    YanıtlaSil
  17. allah rahmet eylesin bu tarif iyimi peki

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "ANONİM" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.Yazdığınız yorumun sonuna İSMİNİZİ eklemeyi unutmayın...

Google+ Badge

Tariflerden haberdar olmak için Email'inize gelen linki tıklayıp aktif hale getirmeniz gerekmektedir

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner