16 Nisan 2009 Perşembe

PORTAKAL REÇELİ




TARİFİNİ NİHAYET ANNEMDEN ALDIM. YAPILIŞI KOLAY AMA BİRAZ AŞAMALI
Portakal Reçeli
1 kg iri yafa portakal
1 kg şeker
1 limon
Yapılışı:
Portakalları kabuklarını doğrayıp yıkayıp bol suyla ateşe koyun.
5-10 dakika kaynatıp portakalları süzün.
Bu işlemi 5 defa tekrarlayın.
portakallar yumuşayıncaya ve acılığı gidinceye kadar.
Son kaynatmadan sonra kaynar sudan çıkarıp hemen soğuk suya atın.
soğutun.
Şekeri üzerine örtecek kadar su koyup koyulaşınca kadar kaynatın. Koyulaşınca portakal kabuklarını şuruba ekleyin.
Reçel kıvamına gelinceye kadar orta hararetli ateşte kaynatın..
Afiyet olsun

10 yorum :

  1. http://asotu.blogcu.com17 Nisan 2009 14:38

    Ayşeciğim ben de portakal kabuklarından reçel yapmıştım, tadı ve kokusu harika oluyo.Annenin ellerine sağlık.
    sebilay.

    YanıtlaSil
  2. Selam canım, reçel harika görünüyor...
    Bu arada seni MAHK 23 Nisan Perşembe 12:00'daki 23 Nisan 2.el çocuk kıyafet ve oyuncak kermesine davet etmek istiyorum.

    Etkinlik: 23 Nisan 2.el çocuk kıyafet ve oyuncak kermesi
    Ne Etkinliği: Festival
    Organizatör: marmaris hamileleri ve anneleri klübü
    Başlama: 23 Nisan Perşembe, 12:00
    Bitiş: 24 Nisan Cuma, 18:00
    Yer: marmaris Netsel Marina

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık bende de var bir kavanoz çok seviyoruz.Benimkileri de kayınvalidem yapıyor saolsun.Afiyet olsun canım size.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Annenin ellerine saglik canim, nefis görünüyor. Marmaris salatanda aynen. Hmmm... enfes. Güzel bir pazar diliyorum. sevgiler canim.

    YanıtlaSil
  5. Aysecigim portakal recelin nefis gorunuyor canim ellerine saglik. Tarifini bekliyoruz.
    Kucak dolusu Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Aysecigim portakal recelin nefis gorunuyor canim ellerine saglik. Tarifini bekliyoruz.
    Kucak dolusu Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık ayşeciğim,
    nefis görünüyor reçel.
    tarifini bekliyoruz.
    çok öptümmmm

    YanıtlaSil
  8. arkadaşım merhaba reçel çok güzel. banada portakal reçelini hep annem yapar. oldukça zahmetli yapımı.annem yaptığı için ben hiç denemedim. annenin ellerine sağlık.bir ara benim bloğa bakarmısın? yeni birşeyler denedim. fikrini yazarsan sevinirim.

    YanıtlaSil
  9. merhaba arkadaşım.istanbulda olsaydın avon işini birlikte yapardık. bende hatır için üye oldum.gerçekten herkes avon satıyor. ama benimkiler oldukça indirimli.tavsiyeme gelince devamlı kullananlar kataloğu takip edip indirime girenleri sipariş veriyorlar.benim daha 2. kataloğum.istersen oradan arkadaşlarınla birlikte sipariş verirseniz kargo daha ucuza gelir.resimler ve yazılarım nasıl olmuş. senin fikirlerini bekliyorum.tatilde nerelerdesin?

    YanıtlaSil
  10. Canım anneciğinin ellerine sağlık öperim onu hürmetle..
    Kimbilir tarif ne zaman gelecek..
    Reçel evde pek yiyen yok..Hazır arada alırım..Kendim için bir ayva birde ham incir reçelini severim..
    Bizim Antalya'nında turunç reçeli meşhurdur hiç duydunmu..
    Afiyetler şeker olsun canım..

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "ANONİM" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.Yazdığınız yorumun sonuna İSMİNİZİ eklemeyi unutmayın...

Google+ Badge

Tariflerden haberdar olmak için Email'inize gelen linki tıklayıp aktif hale getirmeniz gerekmektedir

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner