5 Mart 2009 Perşembe

GÖBETE (ANNEANNEMİN TARİFİ)

NE ZAMANDIR YAPMAK İSTEDİĞİM BİR BÖREKTİ BUGÜN EŞİMİN YAŞGÜNÜ DOLAYISIYLE ONA EN SEVDİĞİ BU BÖREĞİ YAPMAYA KARAR VERDİM BİZİM ESKİŞEHİR'DE BU GÖBETE BEBEK MEVLÜTLERİNE YAPILIR AMA ONLAR ÇOK DAHA KAT YAPIYORLAR.
ANNEMLER GENELDE BÖYLE YAPARLAR HAKİKİ GÖBETEYE GÖRE DAHA KOLAY OLUYOR BENCE TADIDA PEK FARKLI OLMUYOR SADECE O DAHA YAĞLI OLUYOR BEN BU ŞEKİLDE YAPILANINI TAVSİYE EDERİM



MALZEMELER

3 SU BARDAĞI SU
2 YEMEK KAŞIĞI SIVI YAĞ
1 PAKET KABARTMA TOZU
TUZ
ARASINA SÜRMEK İÇİN

1 PAKET MARGARİN (ERİTİLMİŞ)
İÇ MALZEMESİ
300 GR KIYMA
1,5 ÇAY BARDAĞI PRİNÇ (KÜÇÜK ÇAY BARDAKLARIYLA)
3 ÇAY BARDAĞI SU
MALZEMELERLE HAMUR YOĞRULUR. 11 PARÇAYA BÖLÜNÜR. HAMUR DİNLENMEYE BIRAKILIR BU ARADA KIYMA BİRAZ SIVI YAĞ EKLENMİŞ TENCEREDE KAVRULUR ÜZERİNE YIKANMIŞ PRİNÇ İLAVE EDİLİR BİRAZDA BÖYLE KAVRULAN KIYMA PRİNÇ KARIŞIMINA 3 ÇAY BARDAĞI SU, TUZ VE KARABİBER EKLENİP SUYUNU ÇEKENE KADAR KISIK ATEŞTE PİŞİRİLİR. BU ARDA DİNLENEN HAMURLAR MANTI HAMURAU KALINLIĞINDA AÇILIP TEMİZ BİR BEZİN ÜZERİNDE BEKLEMEYE BIRAKILIR DİĞER HAMURLARDA AYNI ŞEKİLDE AÇILIP BİTİRİLİR.BİRİNCİ HAMUR TEZGAHA SERİLİR ÜZERİNE ERİTİLMİŞ MARGARİN SÜRÜLÜR BU GÖZ KARARI OLACAK AMA ÇOK FAZLA YAĞLANMAYACAK ÜZERİNE 2. HAMUR SERİLİR ONUNDA ÜZERİNE YAĞ SÜRÜLÜR AYNI ŞEKİLDE 6 YUFKA ÜST ÜSTE TOPLANIR.
RESİMDE GÖRÜLDÜĞÜ GİBİ 4 YERİNDEN KESİLEREK KATLANIR
HAMUR BU HALE GELİR . DİĞER 5 YUFKADA AYNI ŞEKİLDE YAĞLANARAK ÜST ÜSTE TOPLANIR ONLARADA AYNI İŞLEM UYGULANIP KATLANIR. 6 ADETTEN OLUŞAN KAREMİZ TEPSİMİZE GÖRE AÇILIP TEPSİYE SERİLİR ÜZERİNE İÇ MALZEMESİ KONULUP DİĞER 5Lİ GRUP YUFKADA TEPSİYE GÖRE AÇILIP ÜZERİNE YERLEŞTİRİP KENARLARI RESİMDE GÖRÜLDÜĞÜ GİBİ KIVRILIP 200 DERECE FIRINDA ÜZERİ KIZARINCAYA KADAR PİŞİRİLİR FIRINDAN ÇIKAN BÖREĞİN ÜZERİ KAPATILIP 5 DAKİKA KADAR BEKLETİLİR
VE İSTER AYRANLA İSTER BENİM OĞLUM GİBİ ÇAYLA AFİYETLE YENİR






14 yorum :

  1. davet ettin börek yemeye geldim..şahane görünüor,bir de şu anda akşam yemeği yememiş biri olarak şu börek gözüme nasıl gözüktü bilemezsin..ellerine sağlık.slmlar

    YanıtlaSil
  2. hımmm çok lezzetli görünüyor , ellerine sağlık.
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. Aysecigim bende Eskisehir´liyim diye gururlaniyorum ama bu tarifi bilmiyordum. Anneme bi sormam lazim. Ama uygulayacagim kesin. Tesekkürler paylasimin icin canim. sevgilerimi gönderiyorum.

    YanıtlaSil
  4. canim borek nasil deyisik ve lezzetli gorundu gozume
    ellerine saglik

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  5. Ayşecim güzel dileklerin, duaların ve yorumların için çok teşekkür ediyorum canım kandilin ve dünya kadınlar günün kutlu olsun kucak dolusu sevgiler canım

    YanıtlaSil
  6. Bayılırım köbeteye. Ellerinize sağlık!
    Gaye

    YanıtlaSil
  7. merhabalar ziyaretinize teşekkürler
    sizi tanıma fırsatı buldum.Sizin yöresel börekleriniz bizim bölgenin (kastamonu)börekleri ile ne kadar örtüşüyor.Sizinde elinize sağlık çok güzel tatlar hazırlamışsınız.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. ben de eskişehir liyim,ama benim bildiğim böyle değil.sankipirinçli tarif hoş olmayacakmış gibi geldi bana.gülcan

    YanıtlaSil
  9. Merhaba Gülcan hanım Eskişehir'liyseniz bilirsiniz tatarların bir tarifidir bu köbete doğum mevlütlerinde yapılır ve prinçli olur keşke tatma fırsatınız olsaydı belki beğenirdiniz

    YanıtlaSil
  10. benim bildiğim göbete baklava yapar gibidir.30 beze aılır araları yağlanır üst üste dizilip alt taban oluşur.aynı şekilde 30 beze de üst tabanı oluşturur.eskişehirliyim.denemenizi tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende Eskişehir'liyim bilirim Fakat bize öyle göbete çok yağlı geldiği için bunu tercih ediyoruz. yoksa siz sonuna kadar haklısınız :)

      Sil
  11. Kesinlikle haklısın 30 bezeden oluşur hamurlar nişasta lı unla açılır nefis olur herkati yaglanir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. katılıyorum sadece bizim tercihimiz bu yönde

      Sil
  12. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "ANONİM" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.Yazdığınız yorumun sonuna İSMİNİZİ eklemeyi unutmayın...

Google+ Badge

Tariflerden haberdar olmak için Email'inize gelen linki tıklayıp aktif hale getirmeniz gerekmektedir

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner