16 Kasım 2014 Pazar

Su boregi tarifi


Oğlum geliyor. Bende ona gelmeden su böreği yapıp hazırlayacagım. Su böreği bana çok  zor gelirdi ama simdi alıştım çok kolay geliyor. Bence denemek ten cekinmeyin. Evinizde mis gibi su boreginizi kendiniz yapın.






 Bu ilk denememdi  ANNEMDEN VE BİR KAÇ BLOGTAN FİKİR ALDIM BU TARİF CIKTI ORTAYA AMA KIVAMI TAM OLDU HERKESE TAVSİYE EDERİM BİLMEM NORMALMİ AMA BEN 1,5 SAATTE FIRINA KOYMUŞTUM YAKLŞAIK YARIM SAATTEDE PİŞTİ YANİ 2 SAATTE YEMEĞE HAZIRDI YALNIZ BEN FIRNDA PİŞiRİDİM OCAKTA CESARET EDEMEDİM

MALZEMELER
4 YUMURTA
2 KAŞIK SIVI YAĞ
2 KAŞIK SU
TUZ
YAPILIŞI
BU MALZEMELERLE BİRAZ SERT BİR HAMUR YOĞURDUM. HAMURU 10 PARÇAYA BÖLDÜM. BİRAZ DİNLENMESİ İÇİN BIRAKTIM BENDE O ARADA TENCEREYE SUYU VE TUZU KOYUP KAYNATMAYA BAŞLADIM. BAŞKA BİR KABADA SOĞUK SU HAZIRLADIM.
SONRA BÜTÜP YUFKALARI TEPSİME GÖRE AÇTIM TEPSİMİN ÇAPI SANIRIM 35-40 CM
AÇMAYI BİTİRİNCE TEPSİMİ YAĞLAYIP BİR KURU YUFKAYI TEPSİME YAYDIM. KAYANAYAN SUYA 2-3 KAŞIK ZEYTİN YAĞ EKLEDİM. KAYNAYAN SUYA BİR YUFKA ATIP 30 KADAR SAYIP ALDIM YUFKA SOĞUK SUYA ATTIM. ELİMLE SUYUN İÇİNDE AÇIP TEPSİYE YAYDIM. ARALARINA BİR KAŞIK MARGARİN VE SIVI YAĞ KARIŞIMINDAN SERPTİM. 5. YUFKA DAN SONRA PEYNİRLİ MAYDONOZLU KARIŞIMI SERDİM. ÜZERİNE TEKRAR YUFKALARI HAŞLAYIP SERDİM.




EN ÜSTEDE KURUMASIN DİYE BİR KAŞIK YAĞ SÜRÜP ISITTIĞIM FIRINDA PİŞİRDİM .
BEN EŞİM OĞLUM VE KARDEŞİM TARAFINDAN 1-2 DAKİKA İÇİNDE TÜKETİLDİ BİTTİ
İNŞALLAH BİR DAHAKİ SEFERE..

17 yorum :

  1. FIRINDA PISTIGI ICIN OLMAMIS GUZELIM. OCAKTA CEVIRE CEVIRE PISIRILIR BU, HE LE O YUZDEN UST TARAFI BIRAZ GEVREK GORUNMEK YERINE BURUSUK SONUK DURUYOR. YOGURT FALAN DA SURULMEZ CANIM BENIM. EMEKLERINE YAZIK ETMISSIN AMA BIR DAHAKINE AYNI HATALARI YAPMAZSIN
    NEYMIS YOGURT SURULMEZMIS, FIRINDA DEGIL OCAKTA PISIRILIRMIS. ANLASTIK MI?

    YanıtlaSil
  2. Adsız canım benim önce sen düzgün yazmayı öğren öle gel internete "pıstıgı" değil piştiği olcak. Sen acaba yemekten anlıyormusun? Öğrende gel canım benim...

    YanıtlaSil
  3. adsız valla senden bısey olmaz sen bence bu tur sıtelere grme yavrum burası sana gore deıl senın ılgı alanın deıl coook guzel olmus canım emegıne saygı duyuyor senı kutluorum tesekkur edrım burada paylastıgın ıcın

    YanıtlaSil
  4. canim benim harika olmus gercekten
    ellerine saglik,hem ilk kez yapmisin su boregi yapmak cesaret ister .Hic orali olma ve lutfen o yorumlari sil
    hic yayinlama bence canini uzme
    afiyet olsunnnn,sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. bu kadar sert tepki gostermeye ne gerek var? ben hakaret etmedim, kotu soz soylemedim, hatani gosterdim. biri elestirmis biri savunmus demissin :)
    halbuki benim yaptigim sey de elestiri, yanlis yapmis oldugun su boregine bravo diyenin yaptigi sey de elestiri.elestiri demek bir konuda fikirlerini soylemek, begendigin ya da begenmedigin yonlerini. elestiri sadece begenmeyisle ozdeslestirilemez.
    Hanimefendi madem bir yemek blogu actiniz, neden daha iyisini daha guzelini ogrenmek istemiyorsunuz ? ben size su boreginin nasil olmasi gerektigini soyledim. bir dahaki sefere hatanizi duzeltip yapsaniz daha iyi olmaz mi? elestirileri daha iyiyi bulabilmek icin kullanmaliyiz. Yoksa ben size kotu bir soz soylemedim, sizi tanimam bile. KOtu bir niyetim yok. Ama yanlis yaptiginiz bir sey icin de 'harika' dersem, hem size hem kendime yanlis yapmis olurum.

    YanıtlaSil
  6. Merhaba hemserim,
    ellerine ve emegine saglik canim. Bak hemende silip süpürmüsler demekki enfes olmus.
    Yazilanlari sakin aldiris etme.

    Seni mimledim canim, bloguma ugrarsan sevinirim.
    Sevgiler Ümmühan

    YanıtlaSil
  7. Hatice,
    Ablacım su böreği gerçekten harika olmuştu biraz daha fazla yapsaydın iyi olurdu. Bana yetmedi ama devamını bekliyorum ablacım. Bütün yemeklerin gibi buda harikaydı.Sende kilo bile aldım. Bizim için yaptığın emeklere teşekkür ederim.
    Ve adsız bu sözümde size yaptığınız eleştiri değil bu bir insanın severek yaptığı ve sunduğu bir yemeği aşşalamak. Eğer cesaretiniz olsa önce isminizi yazardınız. Bende şuan düşünürüm açıkçası sizin başardığınız bir konu varmıbu hayatta? Yoksa nete gelip böyle boş boş yorumlarmı yazmak? Umarım hatanızı anlarsınız ve insanları kırmazsınız artık.

    YanıtlaSil
  8. selamlar
    harika olmuş

    nihal

    YanıtlaSil
  9. aysecim ellerine saglik canimcim

    YanıtlaSil
  10. elinize sağlık yufakyı yufkalıktan çıkaranlara inat elinizde şahane bi börek olmuş.emek verilen herşey çok güzeldir.afiyetler olsun yiyenlere...

    bendeki böreği tarifine birebir sadık kalarak yazdım ve yaptım.denersen bana sonucu yaz canım...
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  11. bende ilk su böreğimi geçen sene yapmıştım..ne sevinmiştim ama...

    insan kendi becerince çok seviniyor ve tadıda harika oluyor yahuu...

    ellerine sağlık...nefis görünüyor...

    YanıtlaSil
  12. ellerinize sağlık.güzel görünüyor.sevgilerimi gönderiyorum.........

    YanıtlaSil
  13. Apartman Hayatında artık odun ateşinde Su böreği yapamıyoruz. Bazı yörelerde de Su böreği tavaları var. Mutlaka bilirsiniz. Ocak üstünde pişiriliyor ve kapağına ters çevrilip tekrar tepsiye oturtuluyor yine ocakda çevire çevire pişiyor. Pastanelerdeki gibi. Burada eleştiri yapmak yıkıcı değil yapıcı olmakdır. Ben henüz cesaret edemedim Su böreği yapmaya. Sizi tebrik ederim. Başarılarınızın devamını dilerim. Bilgilerimizi birbirimize aktaralım tabiki. HER İNSANDAN ÖĞRENECEĞİMİZ ŞEYLER VAR. "BEN İNSANI SADECE İNSANDA TANIDIM " GOETZE...

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Nursevin Sönmez sabah sabah yorumunuz öyle iyi geldiki teşekkür ederim. O bahsettiğiniz tavaları görmedim. Bizim oralarda su böreği pek yapılmaz. Biz tatarlar başka börekler yaparız ama ben değişik tarifleri denemeyi severim. ocakta pişirmeyi cesaret edemedim okadar açıp yapmışım yakarım diye korktum. inşallah bir gün öylesinide yaparım
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Ben Nursevince Lezzetleri açalı henüz 5 ay olmak üzere tabiki siz<lerden öğreneceğim çok şey var. Sadece kişiler kırıcı olmasın yeterli. :) Sevgiler...

      Sil
  15. yavrum bensıdıka ersoy bence harika her insanın cesaret edecegi birşeydeyilANACIGIM. ben sinideyapıyombelki bilirsin ama ben sininin altını sıvı yagla yaglarım kenarını pasta yaptıgımız gibi paketyagıyla sürerim alt yazdıgım yuvkayı siniden büyük yaparım haşladıgım döşerkent ıslanmaz ocakt bişirirsenüstüne kuru yufka yaparım sen ocesaretle ocaktada yaparsın AFERİN SANA HARİKASIN

    YanıtlaSil
  16. Merhaba Sıdıka Ersoy hanım yorumun öyle güzelki beni çok mutlu etti teşekkür ederim bir ara ocaktada deneyeceğim Tekrar teşekkür ederim

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "ANONİM" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.Yazdığınız yorumun sonuna İSMİNİZİ eklemeyi unutmayın...

Google+ Badge

Tariflerden haberdar olmak için Email'inize gelen linki tıklayıp aktif hale getirmeniz gerekmektedir

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner