27 Şubat 2008 Çarşamba

PEZİK MÜCVERİ


BU MÜCVERİ BİZE İSTANBUL'DAN MUNİSE ARKADAŞIMIN ANNESİ YAPMIŞTI. ONDAN ÖĞRENDİM
ŞİMDİ BENDE FIRSAT BULDUKÇA YAPIYORUM GEÇEN GÜN PAZARDA TAZECİK PAZILARI GÖRÜNCE HEMEN ALDIM VE YAPTIM
ORADA ÇOK GÜZEL BİR ARKADAŞLIĞIMIZ VARDI. ÇOK GÜZEL GÜNLERDE GEÇİRDİK ACI TECRÜBELERDE YAŞADIK BEN GENELLİKLE GÜZEL GÜNLERİ HATIRLAMAYA ÇALIŞIYORUM. AMA MAALESEF BAZEN ARKADAŞLIKLARIN KIYMETİNİ BİLEMİYORUZ.
TARİFE GELELİM BİZ BUNU ÇOK SEVEREK YERDİK VE ZEYTİNYAĞLI SARMALARA BİLE BAKMADAN BUNU TERCİH EDERDİK. BU BİLDİĞİM KADARIYLA KARADENİZ BÖLGESİNE AİT BİR YEMEK İNTERNETTE BİRAZ ARAŞTIRDIM VE BU YEMEĞİN ADININ PEZİK MÜCVERİ OLDUĞUNU ÖĞRENDİM.
KARADENİZLİLER PAZIYA PEZİK DİYORLARMIŞ.
MALZEMELER
1 demet pazı
1 adet kuru soğan
1 kahve fincanı pirinç(haşlanacak)
1 adet yumurta
1 yemek kaşığı un
nane
karabiber
tuz
1 çay bardağı sıvıyağ
YAPILIŞI:Pazıları yıkadıktan sonra haşlayıp, ince ince doğruyoruz. Pazıları derince bir kaba alıp un, yumurta, tuz, karabiber, küp küp doğranmış soğan ve nane ilave ederek karıştırıyoruz. Pirinci haşlayıp suyu çektirdikten sonra pazılı karışıma ilave ediyoruz. Teflon tavaya bir miktar sıvıyağ koyuyoruz. Yağ kızınca hazırladığımız karışımı tavaya kaşıkla düzelterek yayıyoruz. Mücveri kızartırken tavayı yavaş yavaş sallayarak mücverin tavaya yapışmasını önlüyoruz. Mücverin bir yüzü kızarınca bir kapak yardımı ile diğer yüzünü çevirerek her iki yüzünü de kızartıyoruz.

13 yorum :

  1. aysecim çok değişik ve lezzetli bir yemek olmuş.elllerine saglık canım kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  2. http://hunerlieller.net27 Şubat 2008 09:55

    selam.çok güzel ve degişik bir yemege benziyor...eline saglık..sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. arkadasinizin annesinin ellerine saglik

    bende cok seviyorum bu lezzeti.

    selamlar

    www.aynurdantarifler.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. fusununmutfagi27 Şubat 2008 11:23

    çok lezzetli olur eminim pazı sarmasını çok severek yediğimize göre buna da ev halkı bayılır tarif için teşekkürler hoşcakal

    YanıtlaSil
  5. değişik bir tarif yapmak isterim mücverede bayılırım zaten birde böyle deneyelim bakalım. eline sağlık teşekkürler!

    YanıtlaSil
  6. http://asotu.blogcu.com27 Şubat 2008 14:49

    Ayşeciğim merhaba canım.pazıyı her yerde severim.çorbasını, dolmasını, kavurmasını..ama mücverini hiç denememiştim.ellerine sağlık canım.mutlaka çok güzel olmuştur.
    sebilay

    YanıtlaSil
  7. afiyetbalşekerolsun28 Şubat 2008 10:13

    merhaba arkadaşım ellerine sağlık değişik bir tarif ama çok güzel görünüyor ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  8. çok degisik ve her halinden harika bir tarif enfes gorunuyor ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  9. aysecgim cok degisik bir okadarda nefis olmus pazi dolmasi cok yaparim ama mucverini duymamistim en kisa zaman da mutlaka deneyecegim.
    ellerine saglik canim sevgilerimi gonderdim.

    YanıtlaSil
  10. canım arkadaşının annesinin ellerine sağlık...

    dur bakıyım arkadaşım trabzonlu o biliyodur bana yapsın...

    öptüm....

    YanıtlaSil
  11. çok güzelolmuş değişik bir mücver..ellerine sağlık slmlar.

    YanıtlaSil
  12. arkadasinin annesinin eline saglik canim harika gozukuyo, hiç yememistim ama denemek isterim iyi pazarlar diliyorum sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "ANONİM" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.Yazdığınız yorumun sonuna İSMİNİZİ eklemeyi unutmayın...

Google+ Badge

Tariflerden haberdar olmak için Email'inize gelen linki tıklayıp aktif hale getirmeniz gerekmektedir

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner