13 Ocak 2008 Pazar

ÇİN BÖREĞİ

BU BÖREK İSTANBUL'DAN NECLA ARKADAŞIMDAN ÖĞRENDİĞİM BİR BÖREK.
AMA BU BÖREĞİ YAPMAMAIN SEBEBİ ÇOK SEVDİĞİM CAVİDE ARKADAŞIM GEÇEN RAMAZANDA CAVİDE BENİ ARADI VE BU BÖREĞİ NASIL YAPTIĞIMIZI SORDU BENDE O ZAMANDAN BERİ DENEMYİ İSTİYORDUM. NASİP BU GÜNEYMİŞ. ÇOK GÜZEL BİR BÖREK BİZİM GİBİ BİR ÖĞÜN OLARAKTA TÜKETEBİLİRSİNİZ MİSAFİRLERİNİZE İKRAMDA EDEBİLİRSİNİZ.

MALZEMELER
250 GR KIYMA
1ADET KURU SOĞAN
2 TANE BÜYÜKÇE HAVUÇ
YAKLAŞIK BÜYÜK BİR SALATA KASESİ KADAR KIYILMIŞ LAHANA(BEYAZ)
KUŞ ÜZÜMÜ
DOLMALIK FISTIK
CEVİZ
KARABİBER . TUZ
YAPILIŞI
AZ SIVI YAĞLA KÜP KÜP DOĞRANMIŞ SOĞANI KAVURUYORUZ. ÜZERİNE SIRASIYLA KIYMAYI. LAHANAYİ. RENDELENMİŞ HAVUCU EKLEYİP 4-5 DAKİKA KAVURUYORUZ (LAHANALAR SÖNÜŞENE KADAR ) SONRA KUŞ ÜZÜMÜNÜ. FISTIĞI, CEVİZİ, TUZ VE KARABİBERİ EKLEYİP OCAĞI KAPATIYORUZ.
YUFKAYI 4 E BÖLÜP ÇEYREĞİNE HAZIRLADIĞIMIZ İÇTEN KOYUP KALIN SİGARA BÖREĞİ GİBİ SARIYORUZ.
BÖREKLERİ ÖNCE ÇIRPILMIŞ YUMURTAYA SONRA GALETA UNUNA BATIRIP KIZGIN YAĞDA KIZARTIYORUZ. SICAK SICAK SERVİS YAPIYORUZ.
AFİYET OLSUN

18 yorum :

  1. sebilay-asotu13 Ocak 2008 21:23

    merhabalar Ayşeciğim;
    ben de yapıyorum bu böreği ancak kıyma kullanmıyorum, görüntü olarak çok güzel olmuş ellerine sağlık.Kıymalısını dememem lazım.:))sevgilerimle.
    asotu.blogcu.com

    YanıtlaSil
  2. slm.sevgili ayşe,yorum bırakmıssın böreği deneyeceğim diye,aşağıdaki pırasalı böreği yaptğına göre-ki geçen özleme gittik ve yedim tadı şahaneydi,eminim seninki de öyledir-bence su böreğini yaparsın..şimdiden kolay gelsin.slmlar.

    YanıtlaSil
  3. merhaba,çok güzel olmuş ellerinize sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Ayşe'cim nefis görünüyor ellerine sağlık.

    Özlem'den Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Ayşe, çin böreğin çok güzel görünüyor, ben hiç yapmadım ama arkadaşlarda bolca yiyoruz, çok ta lezzetli, ellerine sağlık canım, sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. kelebeklisaniyeler.blogcu.com15 Ocak 2008 13:05

    ellerine saglik, borek çok guzel gozukuyor, hiç yapmadim ama denerim, çok guzel çunki, gorusmek uzere.

    YanıtlaSil
  7. Ne yaptın sen.Harika gözüküyor.Ellerine sağlık.Bana da yolla hemen...

    YanıtlaSil
  8. gel komsu oilalim hehe
    aslinda biraz cesaret aysecim tek ihtiyacin olan bu bence :) ben biraz cahil cesur olur misali cesurluk yapiyorum kotu olursa baska bir tarif deniyorum pes etmek yok ;)

    YanıtlaSil
  9. slm
    bende çok severim çin böreğini ellerine sağlık çok güzel olmuş canım
    sevgiler....

    YanıtlaSil
  10. merhaba ayşe ciğim senin diğer sayfana yorum yazamıyorum bir türlü burayada yazabilmek için epey uğraşıyorum böreğin nefis görünüyor ellerine sağlık
    DOSTSUZ DÜNYA OLMAZ İMİŞ,DOST DUASIZ KALMAZ İMİŞ.DOSTUN DUASINI ALANIN SIRTI YERE GELMEZ İMİŞ.DUANIZDA BULUNABİLMEK ÜMİDİYLE HAYIRLI CUMALAR...
    http://afiyetbalsekerolsun.blogcu.com
    http://nalanna.blogcu.com

    YanıtlaSil
  11. kelebeklisaniyeler.blogcu.com27 Ocak 2008 01:20

    canim benim yorumunu daha yeni okudum çok tesekkur ederim çok mutlu oldum, ama ayni sekilde bende oyle senin blogunla ilgili dusunuyorum, fotograflarla alakali sormussun çok tesekkurler, ben o resimleri çekene kadar oyle bir ugrasiyorum ki anlatamam sana en az ayni tabagi ayni servisi 20 kere çekiyorum, acaba burasi daha mi iyi yok burasi olmadi diye diye artikin esim bikti, hangisini beyenirsem sonrada bilgisayarda seçiyorum, makinem oyle pek sey degil ama pixeli mi zumumu bilemem net gosteriyor, ilk blogu açtigimda beceremiyordum ama yapa yapa artik ogreniyorsun, fazla yakindan çekmiyorum uzaklasip zumluyorum o zaman çok net oluyor, kodak easyshare c633, kendine iyi bak, iyi aksamlar.

    YanıtlaSil
  12. kelebeklisaniyeler.blogcu.com27 Ocak 2008 01:38

    canim diger yorumunu gormemistim, her zaman beklerim, yolun duserse misafir ederim, anahtarliktan bahsetmisin istersen ben sana yollarim emi hosçakal.

    YanıtlaSil
  13. ellerine sağlık canım yine harika bir lezzet paylaşmışsın....

    YanıtlaSil
  14. yasaminkiyisindan2 Şubat 2008 16:55

    Selam..Ziyaret ve yorum için teşekkürler..Börek çok güzel görünüyor..Kızım çok istiyordu bu böreği yapmamı sizin tarifinizle yaparım inşallah..her şey gönlünüzce olsun..

    YanıtlaSil
  15. Börek nefis görünüyor tam damak tadımda,ellerinize sağlık...
    Benim yemekleri sormuşsunuzya:)
    Normal günlük yapıyorum zaten daha önce yayınlamadıklarım olunca da yayınlıyorum.
    Tabi bazen arkadaşlarımın ya da anneminde katkısı oluyor.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  16. Merhabalar. MIkrodalga ile ilgili bir soru yazmisiniz bloguma, yeni gordum, ama cevap yazdim. Haber vermek istedim.
    Bu arada borek cidden harika gorunuyor.

    YanıtlaSil
  17. Tarif hoş güzel ben biraz kendimce değişiklik yapıp içine lahana yerine prasa denedim . Muhteşem lezzet çıktı ortaya. Yemek yapmak (hafta sonları) benim hobim. Karım ve çocuklarım son derece keyif alıyorlar benim gibi. Tarif için teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "ANONİM" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.Yazdığınız yorumun sonuna İSMİNİZİ eklemeyi unutmayın...

Google+ Badge

Tariflerden haberdar olmak için Email'inize gelen linki tıklayıp aktif hale getirmeniz gerekmektedir

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner