30 Ekim 2017 Pazartesi

Kadınbudu Köfte Tarifi


Kadınbudu Köfte tarifi
Kadın budu köfte

Bu Kadınbudu Köfteyi yıllardır yaparım. Geçen gün yaptığımda yeni resim çekme şansım oldu. Bende tarifi hatırlatmak istedim.



Kadınbudu köfte benim gibi çok sevenlerdenseniz sizde evinizde yapıp afiyetle yiyebilirsiniz.


Kadınbudu Köfte  Tarifi


  • 1/2 kg kıyma
  • 1 çay bardağı prinç
  • 1 adet yumurta
  • 1 adet kurusoğan
  • Yarım demet maydanoz
  • Tuz Karabiber
Kızartmak için  gerekli malzemeler
  • 2 yumurta
  • 3 yk. un
  • 1 su bardağı galeta unu
  • sıvı yağ
Kıymamızın yarısından azını yemeklik doğradığımız soğan ve az miktarda sıvı yağ ile kavuruyoruz. Diğer tarafta bir çay bardağı princi haşlıyoruz ve süzüyoruz.
Bir karıştırma kabında çiğ kıymayı,, kavrulmuş kıymayı,, haşlanmış princi. ince kıyılmış maydanozu, yumurtayı, tuz ve karabiberi güzelce karıştırıyoruz. Harcımızdan yumurta büyüklüğünde parça koparıp yassı köfte şekli verip  önce una sonra yumurtaya daha sonrada galeta ununa bulayıp kızgın yağda arkalı önlü kızartıyoruz. Yağlı kağıt serilmiş tabağımıza alıyoruz.  Bu malzemeden  yaklaşık 20 adet Kadınbudu köfte çıkıyor.. Deneyen herkese Afiyet olsun.




Buda eski fotoğrafım

11 yorum :

  1. cok lezzetlı gorunuyor ellerıne saglık afıyet olsun

    YanıtlaSil
  2. inanki çok mutlu oldum çokda güzel yapmışsın ellerine sağlık afiyet olsun bende senin şambali tarifini deneyeceğim çok nefis görünüyor ellerine sağlık paylaşımın için çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  3. bu köfteye bayılırım ben...ellerine sağlık canım.
    makarnacik.blogcu

    YanıtlaSil
  4. Slm köften çok güzel olmuş. Ellerine sağlık. Kadınbudu köfteyi ilk yaptığım günü hiç unutmam oldukça kalabalık bir topluluğa yapmıştım ve daha 20 yaşındaydım. Malzemelerin çok olmasından dolayı beni baya yormuştu. Ondan sonrada hiç yapmadım. Şimdi görünce aklıma geldi. Güldüm.Aslında çok kolay ve zaman almayan bir yemek. Demekki artık yemek yapmaktan korkmuyorum:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. kadınbudu köfte benim de uzun zamandır aklımda,yapmaya fırsatım olmadı..eh sen de gördüm,ilk fırsatta yaparım artık.bu arada blog müzikleri konusnda hemfikiriz,ben genellikle gece blog gezileri yapabiliyorum,eşim uyudugu için sürekli sessiz konumda bilgisayarım..kendim de sadece ramazan yazısına müzikli bir slide ekledim ama o bile beni etkiledi,yenilemedim.slmlar.

    YanıtlaSil
  6. selam canım
    Kadınbudu köfteler harika olmuş ahhhh olsada 2 tanecik yesek severim kendilerini ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. Canım Ayşe, nefis olmuş köften. ben denemedim hiç kadın budu köfte.. Denemenin vakti gelmiş sanırım ağzım sulandı :))

    ellerine sağlık canımmm

    YanıtlaSil
  8. selam bende çok severim kadınbudu köfteyi ama çok sık yapmıyorum bir tek kızartmasından dolayı elleine sağlık hoşçakal

    YanıtlaSil
  9. çok güzel görünüyolar en kısa zamanda bnde yapıcam

    YanıtlaSil
  10. canım felaket çekti saat 11,00 olmasına rağmen

    YanıtlaSil
  11. ellerinize sağlık :) bende yakın bizamanda denemek istiyorum teşekkürler...

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "ANONİM" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.Yazdığınız yorumun sonuna İSMİNİZİ eklemeyi unutmayın...

Google+ Badge

Tariflerden haberdar olmak için Email'inize gelen linki tıklayıp aktif hale getirmeniz gerekmektedir

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner