Ne Aramıştınız?

Loading

Haftanın En çok Tıklanan Tarifi

29 Eylül 2007 Cumartesi

ŞAMBALİ

GEÇEN AKŞAM EŞİMİN İSTEĞİ ÜZERİNE BU TATLIYI YAPTIM İNTERNETTE ARAMALARIMIN SONUCUNDA ZEYNEP ARKADAŞIMIZIN BLOĞUNDA
YEMEK VE BİZ BU TARİFİ BULDUM VE HEMEN DENEDİM ÇOK GÜZEL OLDU
EŞİM ÇOK BEĞENDİ ANCAK TATLININ SON DİLİMLERİNİ ÇEKEBİLDİM BENİM GİBİ DENEMEK İSTEYENLER OLABİLİR
Malzemeler:1 su bardagi yogurt1 su bardagi irmik1 su bardagi pudra sekeri1 su bardagi un1 paket kabartma tozu1 paket vanilya50 gr badem veya fistik
Yapılışı: İrmik, pudra sekeri, un, yogurt, kabartma tozu, vanilya,hepsini iyice karistirip yaglanmıs tepsiye yayilacak.Yerlestirdikten sonra uzeine ince bir tabaka el yordamı ile veya temiz bir yaglama fircasi ile sivi yagla yaglanacak. Ben elimle yağladım( zeytinyag kullanirsaniz daha iyi sonuc alirsiniz)Bademler veya fıstıklar uzerine duzgunce enine veya boyunayerlestirilecek ve firinlanacak.
SURUP ;2 bardak su ,3 bardak şeker,1/2 limon suyu kaynatılacak.Tepsi fırından cıktıktan sonra hazırlanmış sicak surup uzerine gezdirilerek dokulecek. Arkasından ilik firinin icine bir sure beklemesi icin yeniden konulacak. Dinlendikten sonra servise hazır oluyor afiyet olsun

12 yorum :

  1. merhaba;

    ayşecim şambaliyi bende çok everim ama hiç denememiştim.
    e madem sen memnun kalmışsın denemek lazım
    ellerine sağlık

    bu arada barnerin güzel olmuş marmarise açılan bir pencere falan güle güle kullan

    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Aysecim, cok sevindim, deneyip begendiginize, bu tarif gercek bir sambaliciye ait.
    Sanirim o amca rahmetli olmustur artik ama tarifini bizler yasatiyoruz.
    Agiz tadiniz hep sambali tadinda olsun.
    Afiyetle.

    Sevgilerimle,

    Zeynep

    YanıtlaSil
  3. tatlı çok güzel görünüyor.uzun zamandır yemediğim bir tatlı.bende deneyeceğim. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık çok güzel olmuş bizde çok sevilen bir tatlıdır hoşçakal bende beklerim

    YanıtlaSil
  5. filizinmutfagi.blogspot.com30 Eylül 2007 22:58

    cok guzel olmus elıne saglık

    YanıtlaSil
  6. Sambali cok lezetli bir tatlidir,ellerine saglik cok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Ayşe, çok severim şambaliyi. Sen de harika yapmışsın ellerine sağlık. Kıvamı nasıl oluyor bu tatlının hazır satılanlar bayağı bir sert oluyor onlar gibi mi?

    YanıtlaSil
  8. canım şambali nefis olmuş.çok güzel görünüyor.eline sağlık.

    YanıtlaSil
  9. selam
    Şambali tatlısını ben de çok severim bana çocukluğumu hatırlatır çocukken harçlıklarımla bu tatlıdan alırdım ve tadına doyamazdım. Ellerinize sağlık çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
  10. HAYIRLI GECELER DİLERİM..SÜTLAÇDA NEFİS GÖRÜNÜYOR DA BEN ŞAM TATLIYI ÇOKKK SEVDİĞİME BURAYA YAZİİM DEDİM..HAZIR SATILANLARDAN
    1 TANECİK ALIR YERİM..ÇOCUKLUĞUMDAN ALIŞKANLIK..KAPIDAN GEÇERDİ DAYANAMAZDIM..TARİFİNİ BİLMİYORDUM MUHAKKAK DENEYECEĞİM..SEVGİLER..

    YanıtlaSil
  11. arkadaşlar şambali tarifi bir çok sitede var ve malzeme listeleri farklı farklı bu tarifte verilen malzeme listesine gerçekten güvenebilirmiyim?yani kullanacağım malzemeler ziyan olmasın emin olmak adına soruyorum teşekkürler deniz.

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Deniz ben tatlımı herzaman bu tarifle yapıyorum. Denemeni tavsiye ederim. denedikten sonra paylaşırsan sevinirim. İnşallah sizde memnun kalırsınız ayşenin mutfağı

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "ANONİM" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.Yazdığınız yorumun sonuna İSMİNİZİ eklemeyi unutmayın...

e-posta aboneliği

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Google+ Badge